האם נכון לומר שבימי ספירת העומר ראוי ונכון להתפלל תפילת ערבית בזמן כדי לא לאחר את הספירה?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
האם נכון לומר שבימי ספירת העומר ראוי ונכון להתפלל תפילת ערבית בזמן כדי לא לאחר את הספירה?
אכן לכתחילה מצוה מן המובחר להשתדל להתפלל ערבית מיד כשאפשר כדי לספור ספירת העומר בתחילת הלילה[1].
[1] שוע"ר סי' תפט ס"ג: "וכל הלילה כשר לספירת העומר שאם שכח ולא ספר בתחלת הלילה ונזכר קודם שעלה עמוד השחר חייב לספור אבל לכתחלה מצוה מן המובחר לספור בתחלת הלילה מיד אחר תפלת ערבית".
תוכן