האם ניתן לתת מתנה לחתונה או לידה (כהכנסת כלה או שפרה ופועה) מכספי מעשרות? כגון במקרה שרק אחד מבני הזוג עובד, או ששני בני הזוג עובדים והמשכורות הולכות על ההוצאות השוטפות והמרובות ב"ה. כמובן שמקבלי המתנות הם אנשים שמתמודדים על פרנסתם, לא אנשים אמידים.
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם ניתן לתת מתנה לחתונה או לידה (כהכנסת כלה או שפרה ופועה) מכספי מעשרות? כגון במקרה שרק אחד מבני הזוג עובד, או ששני בני הזוג עובדים והמשכורות הולכות על ההוצאות השוטפות והמרובות ב"ה. כמובן שמקבלי המתנות הם אנשים שמתמודדים על פרנסתם, לא אנשים אמידים.
כספי מעשר הם כספי צדקה, ומיועדים לעניים[1].
מי שיש לו או לבן זוגו משכורת קבועה, כך שלמעשה מצליחים לסגור את החודש, גם אם השגת המשכורות כרוכה בהתמודדות ועבודה קשה, אינו נקרא 'עני' לענין זה[2].
[הבהרה: גם מי שאינו מצליח לסגור את החודש, אך הדבר נובע מחמת שמבזבז את הכנסותיו על מותרות כגון: בילויים בבתי קפה ומסעדות ללא סיבה הכרחית, לא ייחשב עני לצורך קבלת מעשר].
פה ניתן להקדיש.
תוכן