קביעת מזוזה בפתח שראשו עגול, האם צריכה להיות רחוקה טפח מתחילת ההתעגלות? במילים אחרות, מאיפה מודדים את הקצה העליון שממנו צריך להרחיק טפח, האם מתחילת השיפוע או מראש הפתח באמצעיתו?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
קביעת מזוזה בפתח שראשו עגול, האם צריכה להיות רחוקה טפח מתחילת ההתעגלות? במילים אחרות, מאיפה מודדים את הקצה העליון שממנו צריך להרחיק טפח, האם מתחילת השיפוע או מראש הפתח באמצעיתו?
פתח ששני צדדיו ישרים ובראשו מתעגל כקשת, אם בצדדיו הישרים יש גובה עשרה טפחים (כ-80 ס"מ), גם ראשו המתעגל נכלל ב'שיעור גובה הפתח' – עד המקום שבו רוחב הפתח נעשה צר מארבעה טפחים (כ-32 ס"מ) שמשם ואילך נחשב 'משקוף'. במקרה כזה יש לקבוע את המזוזה בתחילת השליש העליון של 'שיעור גובה הפתח' הנ"ל – גם אם זה יוצא במקום העיגול[1]. אך אין לקבוע את המזוזה למעלה מתחילת השליש העליון (גם אם זה רחוק טפח מתחילת ה'משקוף' הנ"ל)[2].
פה ניתן להקדיש.
תוכן