האם מותר להסתפר ולשמוע מוזיקה במוצאי תשעה באב?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם מותר להסתפר ולשמוע מוזיקה במוצאי תשעה באב?
[1] שו"ע סי' תקנח: "חל תשעה באב בשבת ונדחה ליום א', מותר לאכול בשר ויין יום ב', אבל בלילה אסור מפני אבילות של יום". ובמשנה ברורה שם ס"ק ד: "אבל בלילה אסור וכו', היינו רק באכילת בשר ושתיית יין אבל בתספורת מותר לכולי עלמא".
[2] מגן אברהם סי' תקנח ס"ק א: "ומכל שכן שלא יהיה שם כלי שיר עד אחר חצות יום עשירי". פרי מגדים שם משבצות זהב ס"ק א: "ולא יהיה כלי שיר עד חצות היום, ובנדחה יש להקל".
פה ניתן להקדיש.
תוכן