טיסה מרוסיה, שנוחתת באה"ק ביום שישי ב-13:15 (כאשר השבת נכנסת ב-17:00), האם זה בסדר? מדובר על סבב אצל שלוחים ואין טיסה אחרת שאני יכול לחזור ואחרת אצטרך להשאר בחו"ל עד אחרי השבת.
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
טיסה מרוסיה, שנוחתת באה"ק ביום שישי ב-13:15 (כאשר השבת נכנסת ב-17:00), האם זה בסדר? מדובר על סבב אצל שלוחים ואין טיסה אחרת שאני יכול לחזור ואחרת אצטרך להשאר בחו"ל עד אחרי השבת.
[1] ראה קצות השולחן סי' סט בדי השלחן ה: "וכתב המשנה ברורה וזה לשונו, ובהרבה אחרונים ראיתי שכתבו דמכל מקום צריך ליזהר לכתחלה שלא ילך או יסע עד סמוך לערב מפני שכמה פעמים נכשלים על ידי זה ובאים לידי חלול שבת כו', כמה פעמים יארע דלא יגיע למלון ולביתו מבעוד יום עד שחשכה ממש, וכמה חילול שבת יש בהוצאה והכנסה ויציאה מחוץ לתחום ושביתת בהמתו, ולכן כל זה ישום האדם ללבו וימהר לשבות אפילו בכפר ולא יסיתנו היצר לומר עוד היום גדול והדרך טוב, עכ"ל. ובפרט בנסיעה באוטומובילים שנתחדש בזמנינו, צריך ליזהר שלא ליסע דרך רחוקה של איזה שעות בערב שבת, ולפחות מחצות היום והלאה, כי הקלקול מצוי בהם כאשר עינינו רואות ולפעמים צריך כמה שעות לתקונם ועלול מאד לבא לידי חילול שבת חס ולשום והחכם עיניו בראשו".
[2] ראה אבני חן, זילברשטיין, ח"ב פ"ג הערה א.
[3] ראה שו"ת משנת יוסף, ליברמן, ח"ה סו"ס סג.
פה ניתן להקדיש.
תוכן