כאשר הטבילה אמורה להיות בליל ראש השנה, האם כדאי לדחות אותה? נכון שהשל״ה מחמיר בזה אבל לפי השערי תשובה? ואיך נוהגים בפועל?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
ברוך ה' אני חתן ורציתי לשאול האם מותר לי בימים של תשעת הימים לבחור מוצרי חשמל לבית יחד עם הכלה?
לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש
כאשר הטבילה אמורה להיות בליל ראש השנה, האם כדאי לדחות אותה? נכון שהשל״ה מחמיר בזה אבל לפי השערי תשובה? ואיך נוהגים בפועל?
אין דוחים ליל טבילה שחל בראש השנה אלא טובלת ומקיימים המצוה. וישתדלו לקדש עצמם יותר מתמיד ולא ירבו בשחוק מחמת קדושת היום. ויקפיד ביותר לטבול במקוה למחרת.
מגן אברהם (סי' תקפא ס"ק טו): "אל ישמש בליל ראש השנה, אך אם הוא ליל טבילה חייב לקיים עונתו". משנה ברורה (סי' רמ ס"ק ז): "אם לא בליל טבילה". כף החיים (שם ס"ק ה): "אם אירע לו טבילת מצוה באלו הימים מותר, דלא גרע מימי החול שמותר". וראה גם שוע"ר (סי' תצד ס"ג, לענין ליל שבועות): "ומכל מקום אם הוא ליל טבילה ישמש מטתו". חיי אדם (כלל קלט ס"ז): "אם לא בליל הטבילה דאז יקיים עונתו ויחזור לטבול כדי שיהיה בטהרה כו' רק שלא ירבה שחוק עמה, רק לקיים המצוה". וראה שלחן הטהור (ח"א סי' רמא ס"ק ב) שהמשמש בליל טבילה שחל בראש השנה: א. "יקדש עצמו מאד". ב. "ויטבול בבקר".
פה ניתן להקדיש.
תוכן