האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
תרומת איברים – כרטיס אדי
האם מותר ליהודי לחתום על כרטיס אדי/בלבבי על מנת לתרום את איבריו אחרי פטירתו לצורך ריפוי חולים אחרים, או לא?
האם מותר ליהודי לחתום על כרטיס אדי/בלבבי על מנת לתרום את איבריו אחרי פטירתו לצורך ריפוי חולים אחרים, או לא?
שליח שבמקום מגוריו יש מנין לתפילת ערבית רק קודם צאת הכוכבים, האם יתפלל עמהם או שיתפלל ביחידות אחר צאת הכוכבים?
אישה שאין לה פנאי להתפלל את כל התפילה, מה הם הקטעים החשובים ביותר שאותם כדאי לה לומר בזמן העומד לרשותה?
בסדרים-מרכזיים הנערכים בליל פסח על ידי השלוחים, משתתפים לעתים יהודים שאינם נוטלים חלק בתחילת הסדר ומצטרפים בעיקר בהגיע השלב של 'מוציא מצה' ו'שולחן עורך'. עם
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
לדעת מרן השו"ע צריך להשתכר פשוטו כמשמעו. אבל לדעת הרמ"א די לשתות יותר מהרגילות ולישון[1]. וכתבו האחרונים שבאופן זה אפשר לצאת לכתחילה[2]. הרבי הקפיד שבהתוועדות פורים יהיה אחד מהנוכחים שיקיים 'עד דלא ידע' כפשוטו ויוציא בזה ידי חובה את כל הקהל.
מי שיודע משנים קודמות שהשכרות בפורים מביאה אותו לידי זלזול במצות כגון ברכת המזון, נטילת ידיים, מנחה, ערבית, קריאת שמע שעל המיטה וכו', מוטב שלא ישתכר[3]. ויש לומר שכן הוא אם יודע שבשכרותו הוא מכה או מקלל.
פה ניתן להקדיש.
תוכן