האם מותר בחול המועד לרשום בדף בעבודה דברים שחסרים על המדפים בסופר כדי לדעת בדיוק כמה מוצרים צריך להביא ולהשים על המדפים?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם מותר בחול המועד לרשום בדף בעבודה דברים שחסרים על המדפים בסופר כדי לדעת בדיוק כמה מוצרים צריך להביא ולהשים על המדפים?
אם מדובר במוצרים הנצרכים למועד עצמו, מותר. אם המוצרים אינם נצרכים למועד, אם יש כאן 'דבר האבד', כלומר שהמניעה מלכתוב עכשיו תגרום הפסד למוכר או לקונים, ואפילו אנו רק מסופקים שמא ייגרם הפסד, מותר[1].
[1] ראה שו"ע סי' תקמה ס"ד ומגן אברהם שם ס"ק יא, שכתיבה מותרת 'לצורך המועד' או משום 'דבר האבד' אפילו אינו צורך המועד. וראה מגן אברהם ריש סי' תקלז ושו"ע אדה"ז סי' רמח קונטרס אחרון ס"ק ו, שגם 'ספק דבר האבד' מותר. וראה במשנה ברורה שם ס"ק א, שדבר האבד היינו שאם לא יעשנו עכשיו יבוא לידי הפסד.
פה ניתן להקדיש.
תוכן