האם מותר להשתמש בגריל לצלות ירקות בפסח, אם השתמשנו בזה לפני כמה שנים לירקות עם קליפתם, לפי מנהג חב"ד?
ספר תורה שנפל מההיכל
בשעה שהוציאו ספר תורה מארון הקודש נפל מתוכו ספר תורה אחר (כנראה מפני שקודם לכן הונח באופן לא יציב), מה צריך לעשות על פי הלכה
בשעה שהוציאו ספר תורה מארון הקודש נפל מתוכו ספר תורה אחר (כנראה מפני שקודם לכן הונח באופן לא יציב), מה צריך לעשות על פי הלכה
מאן-דהו הראה לי פלאייר של ארגון בחגוי הסלע תחת הכותרת "ה'צמח צדק' מלובאוויטש כתב לאסור פאה נכרית!". הייתכן?
האם מותר בשבת לפתוח אריזות ניילון שבהם עטופים סכו"ם וצלחות חד פעמיות? האם ישנן אריזות שיש בעיה בפתיחתן בשבת?
יהודי שמביא לסעודת מצוה מאכלים שהוכנו בביתו, ואומר "שהכל כשר למהדרין", האם ניתן לסמוך על דבריו?
האם מותר להשתמש בגריל לצלות ירקות בפסח, אם השתמשנו בזה לפני כמה שנים לירקות עם קליפתם, לפי מנהג חב"ד?
[1] ראה הגדה של פסח אוהב ישראל קאפיטשניץ עמ' רס; קובץ מבית לוי טז עמ' לז; לוח דבר בעתו יד ניסן; עמודי ארץ עמ' קס; פרד"ס שלום ח"א עמ' קלה; נטעי גבריאל פסח ח"ב פל"ט סי"ד.
[2] משום חשש שמא נדבק או נבלע חמץ בקליפה – ראה חיי אדם כלל קכז ס"ב; אורחות חיים ליפשיץ סו"ס תמז; שו"ת תשובות והנהגות ח"ב סי' רכה; שבח פסח באבוב עמ' רכז.
[3] ראה שו"ת רדב"ז ח"ד סי' רצו, שמאכל שהחמירו קצת חכמים על עצמם להימנע ממנו, אין אוסרים משום כך גם הכלים. ע"כ. וראה גם מגן אברהם סי' תפט ס"ק יז: "וכתוב בתשובת רמ"א דאף הנזהר מחדש א"צ לחוש לפליטת הכלים דהא כל חדש בזמן הזה אינו אלא ספיקא דרבנן דהא אפילו אם היה ודאי איסור היה בטל ברוב מדאורייתא כל שכן חדש שאינו אלא חומרא בעלמא".
וכן מצאנו לענין החומרא דמצה שרויה בפסח, ראה ספר מעדני שמואל על קיצור שולחן ערוך הלכות פסח סי' קיז ס"ק כו: "המנהג הוא במדינתינו דכל הנזהרים לאכול מצה שמורה בפסח משעת קצירה וכן הנזהרים שלא לאכול בפסח מצות על ידי שריה ובישול מכל מקום ביום טוב האחרון של פסח אין נזהרים בכל זה, ושמעתי בשם גדולי הצדיקים שמשנים הקודמים שגם הם נהגו כן והשתמשו ביו"ט האחרון במצה שאינה שמורה משעת קצירה בכל הכלים של מצה שמורה, ולשנה הבאה שוב השתמשו באותן הכלים הנ"ל במצה שמורה כבשל אשתקד". וכן הוא בספר סמא דחיי על דיני אפיית מצות סי' יג ס"ח: "נוהגין שמבשלין ביו"ט אחרון בכל הכלים של פסח מצה במים, ובשנה הבאה משתמשין באותן הכלים על שמורה בלי מים ואין חשש בזה, על פי המבואר בתשובת רע"א סי' כ"ו ובבית שלמה סי' צ"ג, כל שכן בנדון דידן דאין להחמיר, דהבלוע בכלי בטל קודם פסח עיין שם".
פה ניתן להקדיש.
תוכן
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?