האם פגישת "זום" בין בחור ובחורה יראי שמיים למטרת שידוכים יש בה "חשש איסור ייחוד וירטואלי", כשלפחות אחד משניהם נמצא לבדו בביתו/ה? אולי פתרון קל לבעיה, פשוט שכל אחד מהצדדים לא יהיה לבדו בביתו/ה? או להוסיף לזום עוד מישהו?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם פגישת "זום" בין בחור ובחורה יראי שמיים למטרת שידוכים יש בה "חשש איסור ייחוד וירטואלי", כשלפחות אחד משניהם נמצא לבדו בביתו/ה? אולי פתרון קל לבעיה, פשוט שכל אחד מהצדדים לא יהיה לבדו בביתו/ה? או להוסיף לזום עוד מישהו?
אין איסור ייחוד וירטואלי[1]. אך כמובן בכל מקרה צריכים המדוברים לשמור על דיבור מכובד ומתוך יראת שמים.
[1] ראה רמב"ם הלכות איסורי ביאה פכ"ב ה"כ, ושו"ע אה"ע סי' כב ס"א, שיסוד איסור ייחוד הוא משום שהוא הגורם הגדול למעשה עבירה בפועל. ומובן בפשטות שזהו דווקא כששניהם נמצאים במקום אחד לבדם. ולא כשנמצאים בשני מקומות שונים, אף אם מדברים זה עם זה ורואים זה דמותו של זה כאשר אין אחרים עמהם.
פה ניתן להקדיש.
תוכן