האם חתן יכול לגור לתקופה של כמה חודשים עם אשתו וילדיו הקטנים בבית חמיו וחמותו?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם חתן יכול לגור לתקופה של כמה חודשים עם אשתו וילדיו הקטנים בבית חמיו וחמותו?
[1] ראב"ד על רמב"ם הלכות איסורי ביאה פכ"א הט"ו: "שידור בבית חמיו כו', אם ייחד לו בית למשכב מותר". וראה בית יוסף אה"ע סי' כו אות ד. שו"ת שבט הלוי ח"ד סי' קסו.
[2] ראה שו"ע או"ח סי' רמ סי"ג ובמשנ"ב שם. שו"ע אה"ע סי' כה ס"ז ובנו"כ שם.
[3] ראה פסחים קיג, א: "והוי זהיר באשתך מחתנה הראשון מאי טעמא רב חסדא אמר משום ערוה". וברשב"ם בבא בתרא צח, ב: "הוא הדין לכל החתנים אלא שמן הראשון צריך ליזהר חמיו יותר". וראה רש"י קידושין יב, ב כתב שמטעם זה אסרו חז"ל על כל חתן לדור בבית חמיו – "שמא יכשל בה, שסתם חמותה אוהבת את חתנה".
פה ניתן להקדיש.
תוכן