רציתי לדעת איפה עדיף מבחינה הלכתית לבצע את החסכון לכל ילד, האם בבנק ואם כן איזה מסלול עדיף, או בקופות גמל ואם כן איזה מסלול עדיף?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
רציתי לדעת איפה עדיף מבחינה הלכתית לבצע את החסכון לכל ילד, האם בבנק ואם כן איזה מסלול עדיף, או בקופות גמל ואם כן איזה מסלול עדיף?
[1] כיון שזוהי בסך הכל הלוואה לבנק, ולבנקים בארץ ישראל יש 'היתר עסקא' ובכך נמנע איסור 'ריבית'.
[2] כיום בהפקדה ל'קופת גמל' הופך המפקיד עצמו ל'משקיע' בחברות שונות שבהן מחליט בית ההשקעות להשקיע את כספו. על כן, כדי להינצל מאיסורים שונים הכרוכים בהשקעות שונות (כגון: הלוואה בריבית, מסחר במאכלים אסורים, לפני עיור לא תיתן מכשול), יש להפקיד אך ורק למסלול המושגח הלכתית. כפי הנשמע, ההשגחה המהודרת ביותר בנושא זה היא של ועדת הפיקוח המכונה 'גלאט הון'.
פה ניתן להקדיש.
תוכן