אדם רוצה לתת תרומה (לדוגמא מזוזה שכתב) מכספי מעשר. יש את שווי העבודה שלו, ומצד שני את שווי הרווח שהיה מרוויח אם היה מוכר אותה (רווח של 200%). כשנותן את התרומה כמה ירשום שנתן מעשר? את שווי העבודה נטו? או לפי הרווח שיכל להרוויח?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
אדם רוצה לתת תרומה (לדוגמא מזוזה שכתב) מכספי מעשר. יש את שווי העבודה שלו, ומצד שני את שווי הרווח שהיה מרוויח אם היה מוכר אותה (רווח של 200%). כשנותן את התרומה כמה ירשום שנתן מעשר? את שווי העבודה נטו? או לפי הרווח שיכל להרוויח?
כשאדם נותן לעני מוצר או שירות בחינם על דעת שייחשב לו למעשר, חישוב הסכום למעשר הוא לפי המחיר הריאלי שעולה מוצר/שירות כזה בשוק[1].
[1] ראה שו"ת מהרי"ל דיסקין סי' כד.
פה ניתן להקדיש.
תוכן