האם מותר בדיעבד לערוך חופת-נידה בנישואין שניים, אם לא הצליחה להיטהר במועד?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
ברוך ה' אני חתן ורציתי לשאול האם מותר לי בימים של תשעת הימים לבחור מוצרי חשמל לבית יחד עם הכלה?
לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש
האם מותר בדיעבד לערוך חופת-נידה בנישואין שניים, אם לא הצליחה להיטהר במועד?
[1] שו"ע אה"ע סי' סא ס"ב: "כשר הדבר שלא תנשא עד שתטהר". ובהגהת הרמ"א: "ועכשיו המנהג שלא לדקדק ואין ממתינין, ומכל מקום טוב להודיע לחתן תחלה שהיא נדה". ובשו"ע יו"ד סי' קצב ס"ד ברמ"א: "ואין לחלק בזה בין בחור לאלמן או בתולה לאלמנה".
[2] ראה בית שמואל על שו"ע אה"ע סי' מד ס"ק י: "יש לחוש שמא יגע בבשרה".
[3] שו"ע אה"ע סי' כב ס"א: "וחתן שפירסה אשתו נדה קודם שיבעול, אסור להתייחד עמה אלא היא ישנה בין הנשים והוא ישן בין האנשים".
[4] ראה דיני הרחקות המבוארים בשו"ע יו"ד סי' קצה.
פה ניתן להקדיש.
תוכן