שאל אותי יהודי תימני למדן שאישתו הולכת עם פאה (גדלה בבית חב"די) ודעתו לא נוחה מכך הן מצד ההלכה והן מצד המראה ושאל האם האישה לא צריכה ללכת אחרי מנהג בעלה?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
ברוך ה' אני חתן ורציתי לשאול האם מותר לי בימים של תשעת הימים לבחור מוצרי חשמל לבית יחד עם הכלה?
לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש
שאל אותי יהודי תימני למדן שאישתו הולכת עם פאה (גדלה בבית חב"די) ודעתו לא נוחה מכך הן מצד ההלכה והן מצד המראה ושאל האם האישה לא צריכה ללכת אחרי מנהג בעלה?
אישה כשרה עושה רצון בעלה.
תנא דבי אליהו רבא פרשה י: "ומה נשתנה אשת חבר הקיני מכל הנשים כולן שבאתה תשועה לישראל על ידיה? אמרו, אשה כשירה הייתה ועושה רצון בעלה הייתה, מיכן אמרו אין אשה כשירה אלא העושה רצון בעלה".
וראה שו"ע אה"ע סי' עה ס"א: "כל הישוב הוא ארצות, כגון ארץ כנען וארץ מצרים וארץ תימן, שמי שהוא מארץ מהארצות ונשא אשה בארץ אחרת, כופין אותה ויוצאה עמו לארצו, או תצא בלא כתובה ובלא תוספת, שעל מנת כן נשאה, אף על פי שלא פירש".
על פי זה כתב בספר עיר הקודש והמקדש להרב טוקצינסקי ח"ג עמ' שלו: "שהאשה היא המחויבת להתנהג בדיני ומנהגי בעלה כו', כי האשה נגררת אחר בעלה בישיבה ובדירה ועליה לצאת ולגור בארצו כו', וכן נגררת אחר מנהגיו".
פה ניתן להקדיש.
תוכן