בתורה יש איסור על הלנת שכר, באיזה מצב מותר להלין שכר – הרי רובנו לא מקבלים משכורת מדי יום-ביומו?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
בתורה יש איסור על הלנת שכר, באיזה מצב מותר להלין שכר – הרי רובנו לא מקבלים משכורת מדי יום-ביומו?
אם בחוזה העבודה הוסכם על מועד לתשלום המשכורת, או שהמנהג ידוע שהמשכורת משולמת במועד זה, אין למעביד חובה לשלם קודם לכן. גם כשהגיע המועד המוסכם, אין המעביד עובר משום בל תלין אלא אם כן העובד תובע את שכרו ולמעביד יש כסף לשלם לו ואינו משלם[1].
[1] ראה שוע"ר הלכות שאלה ושכירות סעיפים טו, טז, יח. משפט הפועלים, רוזנר, פ"ל סנ"ב-נט.
פה ניתן להקדיש.
תוכן