מאי טעמא של ההלכה לפיה "אין בית דין דן בלילה".
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
מאי טעמא של ההלכה לפיה "אין בית דין דן בלילה".
יש מהראשונים שכתב בטעם הדבר כי ביום הדברים מתבררים טוב יותר מאשר בלילה[1].
[1] חידושי רבינו יונה סנהדרין לד, ב: "דבשעת משא ומתן צריכין יותר לשמירה, כי הדברים מתבררים יותר ביום מן בלילה, כדאמרי רבנן לר' זירא כמא צילא שמעתיך, ואמר להו דיממא אינון".
פה ניתן להקדיש.
תוכן