האם מותר להניח קצת מים בסוף זכוכית בה מדליקים נרות שבת מפאראפין (כדי שהפאראפין לא תדבק בשולי הזכוכית וזה יקל על נקיונם)?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
ברוך ה' אני חתן ורציתי לשאול האם מותר לי בימים של תשעת הימים לבחור מוצרי חשמל לבית יחד עם הכלה?
לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש
האם מותר להניח קצת מים בסוף זכוכית בה מדליקים נרות שבת מפאראפין (כדי שהפאראפין לא תדבק בשולי הזכוכית וזה יקל על נקיונם)?
אין להניח מים בתחתית הכלי בו דולק נר שבת באופן שהשלהבת תכבה כשתגיע למים, ואפילו בערב שבת אין לעשות כן בנרות מוצקים (פראפין, שעווה) משום חשש גרם כיבוי[1].
[1] שוע"ר סי' רסה ס"ט: "מותר ליתן מים בעששית שמדליקים בה בערב שבת כדי להגביה השמן דכיון שאינו מתכוין לכיבוי כלל אין לחוש שמא יעשה כן בשבת ונוהגין להתיר אף אם מתכוין לכיבוי כדי שלא תתקלקל העששית כשתדליק הפתילה על שוליה לפי שבאמת אין כאן כיבוי כלל שאף אם לא יתן לתוכו מים כשיכלה השמן תכבה הפתילה ואין המים ממהרים הכיבוי כלל אלא שמגביהים השמן כדי שלא תתקלקל העששית כשתדליק הפתילה על שוליה עם שמן מעט מזער ולפי טעם זה יש מי שאומר שאף בשבת מותר ליתן מים לעששית אם מדליקה נכרי לצורך חולה. אבל אסור ליתן מים לתוך שפופרת שתוחב בה נר של שעוה או של חלב אפילו מבעוד יום שהרי כשמגיע האור לשם המים הם מכבים ממש".
פה ניתן להקדיש.
תוכן