ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

השגת גבול בעבודת השליחות

לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש

תשובה »

בשר וחלב במיקרוגל

שאלה:

מקרוגל שהשימוש  הרגיל שלו הוא לחימום בשרי (בדרך כלל מכוסה), וחיממו בו בטעות פיצה חלבית על גבי צלחת חלבית (צלחת שלא היתה בשימוש יותר מ-24 שעות לפני) שהניחו על הצלחת הרגילה של המקרוגל. א. מה דין הפיצה? ב. מה הדין של הצלחת? ג. איך מכשירם את המיקרוגל למעשה?

תשובה:


  • מיקרוגל המיועד לחימום מאכלי בשר, אם לא מקפידים תמיד שהמאכלים יהיו מכוסים לגמרי, חזקתו שדפנותיו בלועים מבשר על ידי האדים הרותחים העולים מן המאכלים[1].

  • בנוסף, הרבה פעמים דפנות המיקרוגל הבשרי אף מרוחות בשאריות רוטב בשרי.

  • על פי זה, אם בתוך 24 שעות קודם חימום הפיצה החלבית השתמשו במיקרוגל לחימום מאכלי בשר ללא כיסוי מוחלט המונע הגעת אדים חמים לדפנות המיקרוגל, או אם דפנות המיקרוגל היו מרוחות ברוטב של מאכלי הבשר, והפיצה התחממה ללא כיסוי המונע מעבר אדים רותחים, הפיצה אסורה, וכן הצלחת החלבית נאסרה[2].

  • אבל אם דפנות המיקרוגל היו נקיות ממאכלי בשר, וגם לא השתמשו במיקרוגל ב-24 שעות האחרונות לחימום מאכלי בשר ללא כיסוי מוחלט, הפיצה והצלחת החלבית כשרים[3]. אבל המיקרוגל נאסר[4].

  • אם הפיצה היתה מכוסה היטב בעת החימום באופן שנמנע מעבר אדים רותחים בינה למיקרוגל, הפיצה כשרה והמיקרוגל כשר[5].

  • מיקרוגל שנאסר, למנהגנו אין להכשירו[6].

  • גם אם המיקרוגל נאסר, עקרונית ניתן להמשיך להשתמש בו, ובתנאי שכל אוכל שיוכנס לתוכו לחימום יהיה מכוסה היטב בשני כיסויים באופן שיימנע לחלוטין מעבר אדים חמים בין האוכל לבין גוף המיקרוגל[7]



מקורות:

[1] ע"פ שו"ע יו"ד סי' צב ס"ח: "מחבת של חלב שנתנו בכירה תחת קדירה של בשר, הזיעה עולה ונבלע בקדירה ואוסרתה". ובהגהת הרמ"א שם: "וכל זה מיירי שהמחבת מגולה והזיעה עולה מן המאכל עצמו לקדירה שעליה (ארוך), וגם מיירי שהוא בקרוב כל כך שהיד סולדת בזיעה במקום שנוגע בקדירה. אבל אם אין היד סולדת בזיעה, הכל שרי כו'. וכן אם המחבת מכוסה, הכל שרי מידי דהוי אשתי קדירות נוגעות זו בזו דאין אוסרין זו את זו בנגיעה, כל שכן בזיעה. (מרדכי פרק כ"ה)".


וראה ספר בחצוצרות בית ה' עמ' 479-480 שהמציאות במיקרוגל היא שכאשר מחממים בו מאכל ללא כיסוי האדים מגיעים לחום של יד סולדת בו בכל חלל המיקרוגל.


[2] ראה שו"ע שם סי' צג ברמ"א: "ואם לקחו כיסוי רותח מקדירה של בשר ונתנו אותו על קדירה של חלב, אם שניהם חמים, שניהם אסורים אם יש מאכל בקדירה של בשר וחלב. ואם הכיסוי צונן והקדירה חמה, נמי שניהם אסורים אם התחיל להזיע תחת הכיסוי, דתתאה גבר". וראה פרי מגדים שם סי' צב משבצות ס"ק כח: "דאם התחיל להזיע שניהם אסורים דזיעה פולטת מן הכיסוי ונפל לתבשיל". והיינו שאדים העולים מתבשיל ופוגעים בכלי בעודם רותחים, גם אם הכלי צונן, הרי אלו מפליטים ממנו וחוזרים ואוסרים את התבשיל.


[3] כי הבלוע בדפנות המיקרוגל נותן טעם לפגם ואינו אוסר.


[4] כי דופנותיו הבלועות מאדי מאכלי בשר בלעו כעת מאדי הפיצה החלבית.


[5] ראה בחצוצרות בית ה' עמ' 481.


[6] לחוש לדברי החוות דעת סי' צב ביאורים ס"ק כו "שאינו מפליט ע"י הזיעה". וכן כתב בשו"ת מהרש"ם ח"א סי' צב ש"למעשה יש לפקפק בזה" – להכשיר ע"י אדים, לחוש לדעת הראשונים "דזיעה איננו מפליט".


[7] ראה שו"ת מעשה חושב, הרב לוי"צ הלפרין, ח"ה עמ' קמח; בחצוצרות בית ה' שם.