האם מותר לקנות כיום אתרוג ירוק לחלוטין ללא שום ציהוב?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם מותר לקנות כיום אתרוג ירוק לחלוטין ללא שום ציהוב?
אפשר ללמד זכות על מי שמברך על אתרוג ירוק לגמרי.
בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן (סי' תרמח ס"ל) מבואר שאפילו אם אתרוג ירוק שהינו גדול לא משתמשים בו ולא סומכים עליו שיצהיב.
אולם, במשך שנים ראיתי כמה מאנ"ש עם אתרוגים ירוקים, ואף שהראום לרבנים לא אמרו להם מאומה.
וחשבתי ללמד זכות על פי מ"ש בספר ארבעת המינים למהדרין, עמ' תפח, בשם הגריש"א ועוד מורי הוראות, וכן בספר ארחות רבינו ח"ב עמ' רסו, שכשיודעים בוודאות שיצהיב שפיר דמי, וכיום במציאות יודעים. ויתכן שהאתרוגים שבאזוריהם היו בעייתיים, כידוע דברי הימים ההם, ועל כן חשש לזה אדה"ז.
פה ניתן להקדיש.
תוכן