אני מורה ויום אחד החסרתי מהעבודה כי היתה תכנית בגן של הבן שלי, לאמהות וילדים. האם מותר לי לבקש אישור מחלה מרופא כדי שלא אפסיד את השכר על היום הזה?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
אני מורה ויום אחד החסרתי מהעבודה כי היתה תכנית בגן של הבן שלי, לאמהות וילדים. האם מותר לי לבקש אישור מחלה מרופא כדי שלא אפסיד את השכר על היום הזה?
[1] שאיסור זה קיים בכל פעולה שקרית ולא דוקא בדיבור של שקר, כמבואר ברמב"ם הלכות עדות פי"ז ה"ו: "אמר לו בוא ועמוד עם העד ולא תעיד כדי שיראה הלוה ויפחד ויעלה על דעתו שאתם שני עדים ויודה מעצמו הרי זה אסור לעמוד ולהראות שהוא עד אף על פי שאינו מעיד, ועל זה וכיוצא בו נאמר מדבר שקר תרחק".
[2] שוע"ר הלכות שאלה ושכירות וחסימה סי"ח: "טוב להתנות עם השכיר בשעה ששוכרו על מנת שלא כו', כשמתנה עמו כל תנאי שבממון קיים".
פה ניתן להקדיש.
תוכן