מהו האופן הנכון לאכול את ה'כורך' של המצה והמרור בליל הסדר?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
מהו האופן הנכון לאכול את ה'כורך' של המצה והמרור בליל הסדר?
מי שמסוגל בקלות לבלוע 'כזית' מצה עם 'כזית' מרור בבת אחת, ישתדל לכתחילה ללעוס קודם את שניהם בפיו ולאחר מכן לבלוע את שני ה'כזיתים' יחד.
ומי שקשה לו לבלוע את שני ה'כזיתים' הללו בבת אחת, ילעס את שניהם יחד, ויבלע אותם מעט מעט, באופן שבכל בליעה יש גם מעט מצה וגם מעט מרור יחד.
שו"ע אדה"ז סי' תעה סכ"א: "המצה והמרור שבכריכה זו צריך לבלוע אותה בבת אחת ולכתחלה יזהר לבלוע כל הכזית מצה בבת אחת עם כל הכזית מרור כשהן מרוסקים בפיו אלא אם כן קשה עליו לבלוע ב' הזיתים בבת אחת שאז יכול לבלוע מעט מכזית זה ומעט מכזית זה בבת אחת ואח"כ יחזור ויבלע מעט מכזית זה ומעט מכזית זה בבת אחת עד שיאכל כל השני זיתים".
תוכן