שאלה:
אבקש לדעת האם לפי ההלכה אסור לנכד להאזין למוזיקה בימי השבעה של סבו שנפטר?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
שאלה:
אבקש לדעת האם לפי ההלכה אסור לנכד להאזין למוזיקה בימי השבעה של סבו שנפטר?
[1] הרמ"א ביורה דעה סי' שעד ס"ו כתב: "נהגו שכל קרובי המת, הפסולין לו לעדות, מראין קצת אבילות בעצמן כל שבוע הראשונה, דהיינו עד אחר שבת הראשון". ובש"ך שם ס"ק ז כתב על זה: "נראה דהולכים בדברים אלו אחר המנהג".
ובזמננו לא ראינו שנוהגים במנהג זה. בשו"ת בצל החכמה ח"ג סי' קז כתב: "ברם אודה ולא אבוש, שאם כי כל ימי גודלתי בין חכמים, גדולים חקרי לב, מעולם לא ראיתי ולא שמעתי שקרובים פסולי עדות ינהגו אפי' קצת אבילות". ובשו"ת דברי יציב יו"ד סי' רלג אות ד: "וכיון שהמנהג אצלינו שלא לעשות כן וכמ"ש לגבי ת"ב, א"כ המשנה אינו אלא מן המתמיהים".
פה ניתן להקדיש.
תוכן