האם גר צדק בפעם הראשונה שמניח תפילין צריך לברך שהחיינו? וכן "קרקפתא" במבצע תפילין?
אמירת סליחות בבית
ברצוני לדעת אם אני יכולה לומר סליחות יחיד בבית? או שעדיף בבית הכנסת שם העוצמה של הרבה אנשים ביחד מתפללים היא ממש חזקה. וגם אם
ברצוני לדעת אם אני יכולה לומר סליחות יחיד בבית? או שעדיף בבית הכנסת שם העוצמה של הרבה אנשים ביחד מתפללים היא ממש חזקה. וגם אם
מה מקור המנהג ללמוד את פרשיות ששת ימי בראשית בימים האחרונים של חודש אלול?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
האם גר צדק בפעם הראשונה שמניח תפילין צריך לברך שהחיינו? וכן "קרקפתא" במבצע תפילין?
אין מברכים שהחיינו בפעם הראשונה שמניחים תפילין, בין נער בר מצוה, בין אדם מבוגר שמניח תפילין לראשונה, ובין גר צדק[1].
[1] ש"ך יו"ד סי' כח ס"ק ה בשם התוספות: "דאין מברכין שהחיינו אציצית ותפילין משום דלא תקנו שהחיינו אלא אמצוה שיש בה שמחה". ועוד כתב בשם הר"ן: "דלא מברכין שהחיינו אתפילין משום דלאו מזמן לזמן קאתי". [ומה שכתוב בשוע"ר סי' כב שמברכים שהחיינו על טלית חדשה, זהו מדין "בגד חדש", ולא מצד קיום המצוה]. וראה גם כף החיים שם ס"ק ב: "דאין לברך שהחיינו על תפילין חדשים ואפילו בפעם הא' שבא לקיים המצוה כגון שלא לבש עדיין מימיו תפילין ועכשיו התחיל ללבוש, דספק ברכות להקל".
פה ניתן להקדיש.
תוכן