השנה תש"פ בגלל מחלת הקורונה, מה הדין בנוגע לצום שבעה עשר בתמוז. האם יש קולות שלא לצום כלל, והאם זה לכל אדם או רק לאנשים חלשים וכדומה.
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
השנה תש"פ בגלל מחלת הקורונה, מה הדין בנוגע לצום שבעה עשר בתמוז. האם יש קולות שלא לצום כלל, והאם זה לכל אדם או רק לאנשים חלשים וכדומה.
אנשים בריאים, ואין להם תסמינים של קורונה כלל, וגם אינם בבידוד, יצומו כרגיל[1].
מי שנמצא בבידוד כי יודע שהיה במגע קרוב עם חולה קורונה וקיים חשש סביר שנדבק ממנו, אף אם אין לו תסמינים של המחלה, או לחילופין מי שיש לו תסמינים המזוהים עם קורונה אף אם חש בטוב, יאכל וישתה לשיעורים[2].
חולה קורונה מאומת, או מי שיש לו חום מעל 38 מעלות, יאכל וישתה כרגיל[3].
תוכן