האם מותר לאישה לספר למנהל העבודה שהיא בהריון, כבר בתחילתו (עוד לפני הזמן שבו נהוג לבשר), כאשר חלק מהגדרת תפקידה בעבודה דורש מאמץ פיזי שאינו מתאים למצבה. (ואין אפשרות להימנע מבלי לפרט את הסיבה וכן המנהל ייאלץ למצוא פיתרון בחלוקת אנשי הצוות)?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
האם מותר לאישה לספר למנהל העבודה שהיא בהריון, כבר בתחילתו (עוד לפני הזמן שבו נהוג לבשר), כאשר חלק מהגדרת תפקידה בעבודה דורש מאמץ פיזי שאינו מתאים למצבה. (ואין אפשרות להימנע מבלי לפרט את הסיבה וכן המנהל ייאלץ למצוא פיתרון בחלוקת אנשי הצוות)?
נכון שלמנהגנו לא מפרסמים, אבל כשיש צורך לומר – אומרים. ויש לבקש מהמנהל שלא יאמר לאחרים[1].
[1] שלחן מנחם ח"ו סי' ז עמ' לא: "הנה הלשון בזה היה 'שלא תפרסם', ומזה עצמו מובן שבמקום שצריך להודיע מפני איזה טעם שיהיה כו' אין זה בכלל הנ"ל".
תוכן