האם יש מניעה מאיזה צד שהוא, הלכה, קבלה, הידור, קדושה, שלא לקיים 'עונה' בליל היארצייט של אחד מהורי בני הזוג? והאם יש בזה חילוק בין הורי האיש להורי האישה?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
האם יש מניעה מאיזה צד שהוא, הלכה, קבלה, הידור, קדושה, שלא לקיים 'עונה' בליל היארצייט של אחד מהורי בני הזוג? והאם יש בזה חילוק בין הורי האיש להורי האישה?
לא מצאנו בפוסקים חומרא כזו, ואין להמציא חומרות מדעתנו[1].
[1] ראה ספר מועד כל חי על דיני יארצייט, סי' יב, מכתב מבנו של המהרש"ק, רבי אברהם בנימין קלוגר: "ואם דברים שבצנעה נוהג בליל היאהרצייט, לא נמצא ולא נשמע כזה בשום פוסק, ואין לגבב חומרות".
תוכן