כשחל פורים ביום שישי, כיצד עושים פורס מפה ומקדש? האם יש לחם משנה? ומתי מתפללים ערבית? וכו'
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
כשחל פורים ביום שישי, כיצד עושים פורס מפה ומקדש? האם יש לחם משנה? ומתי מתפללים ערבית? וכו'
[1] שו"ע סי' תרצה ס"ב ברמ"א. קיצור שו"ע סי' קיב סי"ג.
[2] משנה ברורה שם ס"ק י.
[3] ראה שיחת ש"פ תצוה שושן פורים תשל"ז (בלתי מוגה) אות ב.
[4] שם אות יד.
[5] שוע"ר סי' רמט ס"ז.
[6] חידושי המאירי לכתובות ז, ב ד"ה אע"פ.
[7] שוע"ר סי' רעא סי"א.
[8] ראה שו"ע או"ח סי' רלב ס"ב ומגן אברהם ס"ק טו שאפילו סעודה קטנה אין להתחיל אחר שהגיע זמן מנחה קטנה, וסעודה גדולה אין להתחיל אפילו קודם וסמוך למנחה קטנה, ומנחה קטנה היינו שעה עשירית מתחילת היום.
[9] שוע"ר סי' רעא ס"ט.
[10] שוע"ר סי' קעח ס"ח.
[11] שוע"ר סי' רעא ס"י.
[12] שוע"ר סי' רעא סי"א.
[13] שוע"ר סי' רעא סי"א.
[14] שוע"ר סי' רדע ס"ו וסי' רצא ס"א.
[15] שוע"ר סי' רמב ס"ז.
[16] משנה ברורה סי' תרצה ס"ק טו. קצות השלחן סי' מז בדי השלחן ס"ק כב.
תוכן