האם יש הלכות שונות לנשים לגבי קטעים שבהם צריך לעמוד בתפילה? האם בתפילת שחרית של שבת, אישה שמתפללת בביתה צריכה לעמוד בכל הקטעים בהם עומדים בתפילה במניין?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
האם יש הלכות שונות לנשים לגבי קטעים שבהם צריך לעמוד בתפילה? האם בתפילת שחרית של שבת, אישה שמתפללת בביתה צריכה לעמוד בכל הקטעים בהם עומדים בתפילה במניין?
[1] שוע"ר סי' צד.
[2] ראה שוע"ר סי' א סי"ד – "מזמור לתודה דוגמת הקרבתן שהיתה מעומד". שם סי' נא ס"ב – ברוך שאמר "וקבלו לאמרו מעומד אפילו ביחיד". שם סי' נא סי"א – "ונהגו לעמוד לויברך דוד".
[3] ראה שוע"ר סי' תריט סי"ז לענין מנהג העמידה במשך כל יום הכיפורים – שאין לנשים לנהוג במנהג זה "לפי שאין תועלת בעמידתם שעיקר טעם העמידה הוא כדי להיות דוגמת המלאכים שנקראים עומדים וזה אין שייך בנשים". הרי שדווקא עמידה שעיקר מטרתה בכדי להידמות למלאכים, בה יש לחלק בין אנשים לנשים. משא"כ עמידה שסיבתה דוגמת הקרבן, או מחמת חשיבות הקטע, לא מצאנו חילוק מפורש בין גברים לנשים.
תוכן