יש לי 2 בנות קטנות, האם כדאי שאעשה להן עגיל עכשיו בגיל שנתיים שלוש, או לחכות לגיל מאוחר יותר, או שהן יעשו בעצמן כשיגדלו?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
יש לי 2 בנות קטנות, האם כדאי שאעשה להן עגיל עכשיו בגיל שנתיים שלוש, או לחכות לגיל מאוחר יותר, או שהן יעשו בעצמן כשיגדלו?
מבחינה הלכתית מותר לאישה לעשות נקב באוזניה לצורך ענידת עגילים, וגם להורים מותר לעשות כן לבתם הקטנה למרות שהדבר כרוך בצער עבורה ולא קיבלו את הסכמתה, כי בטח העונג המתמשך שיהיה לה מכך בעתיד גובר ומכריע את הצער הרגעי[1].
[1] שלחן מנחם ח"ז סי' לט (מלקוטי שיחות ח"כ עמ' 568): "על דבר לעשות נקב באזנים בשביל נזם אוזן כו', בטח העונג הממושך מקישוט הנ"ל גדול שלא בערך לגבי הצער דהגוף ברגע הנקיבה, ולכן מותר הוא אף 1) בגדולה; 2) שיש מתקשטות בהנ"ל מבלי עשיית נקב (כיון שאינו רגיל כל כך, ועוד ועיקר – שאז יש צער קצת בכל פעם מלחיצת האוזן)".
תוכן