שלום לכבוד הרבנים, האם יכולה אשה להשתמש בשבת בספריי שמטרתו לחזק את האיפור שלה שהתאפרה לפני שבת, כדי שהאיפור לא ירד במהרה? האם יש הבדל אם זה ביום טוב?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
שלום לכבוד הרבנים, האם יכולה אשה להשתמש בשבת בספריי שמטרתו לחזק את האיפור שלה שהתאפרה לפני שבת, כדי שהאיפור לא ירד במהרה? האם יש הבדל אם זה ביום טוב?
[1] ראה שבת כהלכה ח"ג פי"ח ס"ה שנוזל שמוסיף ברק יש לחוש בו משום צובע עכ"פ מדרבנן.
[2] ראה שוע"ר סי' תקיא ס"ז שאסור להוליד ריח חדש בשבת ויום טוב.
[3] אם הספריי אינו מוסיף ברק ואינו מוליד ריח, נמצא שאינו משמש אלא כמכסה על האיפור הקיים לשומרו שלא יתפוגג, ולא מצאנו שיהיה בכך איסור. ועיין עוד ספר שבת כהלכה מונייצר עמ' רעא.
תוכן