האם מותר לערוך 'ווארט' בימי בין המיצרים? אם כן, באילו הגבלות?
אמירת סליחות בבית
ברצוני לדעת אם אני יכולה לומר סליחות יחיד בבית? או שעדיף בבית הכנסת שם העוצמה של הרבה אנשים ביחד מתפללים היא ממש חזקה. וגם אם
ברצוני לדעת אם אני יכולה לומר סליחות יחיד בבית? או שעדיף בבית הכנסת שם העוצמה של הרבה אנשים ביחד מתפללים היא ממש חזקה. וגם אם
מה מקור המנהג ללמוד את פרשיות ששת ימי בראשית בימים האחרונים של חודש אלול?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
האם מותר לערוך 'ווארט' בימי בין המיצרים? אם כן, באילו הגבלות?
[1] רמ"א סי' תקנא ס"ב: "ונוהגין להחמיר שאין נושאים מי"ז בתמוז ואילך עד אחר ט' באב". משנה ברורה שם ס"ק יט: "אבל באירוסין אין נוהגין להחמיר ואפילו סעודת אירוסין מותר לעשות". ובשער הציון שם ס"ק כו הוסיף: "דסעודת שדוכין הוי מצוה כמו סעודת ארוסין". מגן אברהם שם ס"ק י: "ונראה לי דאסור לעשות ריקודין ומחולות מי"ז בתמוז ואילך". וראה פרי מגדים שם ש"כלי זמר" הם בכלל איסור "ריקודין ומחולות".
[2] שו"ע שם: "מר"ח עד התענית כו' ואין עושין סעודת אירוסין אבל ליארס בלא סעודה מותר ואפילו בט' באב עצמו מותר ליארס שלא יקדמנו אחר". מגן אברהם שם ס"ק י: "מותר לעשות שדוכין ומכל מקום נראה לי דאסור לעשות סעודה ואפילו בלא רקודין ומחולות כו' ונראה לי דאפילו בשבת אסור לעשות כו', מיהו מה שנוהגין לאכול מיני מרקחת בשעת כתיבת התנאים לא מקרי סעודה".
פה ניתן להקדיש.
תוכן