האם לנשים די בכזית אחד מצה לאפיקומן?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם לנשים די בכזית אחד מצה לאפיקומן?
לכתחילה טוב שגם אשה תאכל שני כזיתים באפיקומן, אחד זכר לקרבן פסח ואחד זכר למצה הנאכלת עם הקרבן. מי שקשה לה לאכול שני כזיתים, תאכל כזית אחד ותכוון שהוא זכר לפי הדעה שהלכה כמותה[1].
[1] שוע"ר סי' תעז ס"ג: "ולכתחלה טוב לאכול שני זיתים אחד זכר לפסח ואחד זכר למצה הנאכלת עם הפסח, ואם קשה עליו לאכול שני כזיתים על כל פנים לא יפחות מכזית". וראה שם סי' תעב סכ"ה: "כל המצות הנוהגות בלילה זה אין חילוק בין אנשים לנשים". (ועיין עוד הגדת חיים לראש דף עו, ב). הגדת הרבי ד"ה צפון: "פירוש, ישנן שתי דיעות, שכזית האפיקומן הוא זכר לפסח או שהוא זכר למצה שנאכלת (עם הפסח) על השובע, ולצאת ידי שתיהן טוב לאכול ב' זיתים [ויש לומר שאם קשה עליו שאז אוכל רק כזית אחד, עליו להתנות שהוא זכר על פי הדעה שהלכה כמותה]".
פה ניתן להקדיש.
תוכן