כיצד הדין במקרה שגם הזרע וגם הביצית באו ממקום אחר. דהיינו קנו את זה מאוקראינה. ושתלו את זה בבת ישראל. מה דינו של הילד הנולד? האם מתייחס לאם המולידה? האם צריך גיור? איזה ברכה מברכים בברית? פדיון הבן?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
כיצד הדין במקרה שגם הזרע וגם הביצית באו ממקום אחר. דהיינו קנו את זה מאוקראינה. ושתלו את זה בבת ישראל. מה דינו של הילד הנולד? האם מתייחס לאם המולידה? האם צריך גיור? איזה ברכה מברכים בברית? פדיון הבן?
[1] ראה אנציקלופדיה הלכתית רפואית ערך 'הפריה חוץ גופית' עמ' 856-869.
[2] ראה שו"ת השלוחים סי' סב.
[3] ראה שו"ע יו"ד סי' רסח ס"ג.
[4] פסקי דבר יהושע, אהרנברג, עמ' 52. אות הברית, טהרני, פ"ג סל"א. אוצר ברית אברהם, דרעי, הלכות גרים עמ' תנד.
[5] ראה אוצר פדיון הבן ח"א עמ' קח. ירחון מוריה תלט-תמא עמ' רנב. אות הברית, טהרני, פי"ג סט"ו.
פה ניתן להקדיש.
תוכן