האם אפשר לשלם את שכר הלימוד לבית הספר של הילדה מכספי המעשר שלנו?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם אפשר לשלם את שכר הלימוד לבית הספר של הילדה מכספי המעשר שלנו?
תשלום לבית ספר המחנך את הילדה ליראת שמים מותר לקחת ממעשר[1].
[1] שו"ע יו"ד רנא ס"ג: "הנותן לבניו ובנותיו כו' ולהנהיג הבנות בדרך ישרה כו' הרי זה בכלל צדקה".
שו"ת אגרות משה יו"ד ח"ב סי' קיג: "הנה בדבר אם רשאי לשלם שכר למוד הבנות בבי"ס שנקרא בית יעקב ממעות מעשר כו', לבנות שאין חיוב על האב ללמד להן תורה, הרי אין זה דבר שבחובה ואם יש צורך היה שייך להתיר ליתן מכסף המעשר".
ויש לציין שכיום – בשונה מבעבר – אין השלטונות כופים את ההורים למסור את ילדיהם לחינוך בית-ספרי כלשהו אלא מאפשרים "חינוך ביתי", על כן שליחת הילדה לבית ספר דתי אינה בגדר "דבר שבחובה" (משום כך מה שכתב האגרות משה בהמשך דבריו שם אינו רלוונטי כיום).
פה ניתן להקדיש.
תוכן