ראיתי כל מיני התייחסויות למנורת לד בשבת ועד שיש דיעה שעקרונית רוצה להתיר אפילו להדליק בשבת.. ורק מצד עובדין דחול לא נוהגים בפועל. רציתי לשאול מה הדיעה אצלנו?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
ראיתי כל מיני התייחסויות למנורת לד בשבת ועד שיש דיעה שעקרונית רוצה להתיר אפילו להדליק בשבת.. ורק מצד עובדין דחול לא נוהגים בפועל. רציתי לשאול מה הדיעה אצלנו?
בנורות לד כידוע אין חוט לוהט כמו בנורות ליבון. לכן אין בהדלקתן בשבת איסור דאורייתא. אך מכל מקום אסור להדליקם בשבת מדרבנן משום מוליד, כמו בכל הפעלת מכשיר חשמלי[1].
[1] ראה אנציקלופדיה תלמודית ערך חשמל אות ב. ארחות שבת ח"א עמ' תנט.
תוכן