יש כאן יהודי שיש לו מסעדה טריפה… וחמץ. הוא ממשיך לעבוד בפסח. איזה דרך לעשות כדי שיעבור הכי פחות? פשוט למכור את החמץ כך כרגיל? ואז יגנוב? לציין שלא מבשל ולא אוכל.. הוא רק נהנה מהמכירה.
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
יש כאן יהודי שיש לו מסעדה טריפה… וחמץ. הוא ממשיך לעבוד בפסח. איזה דרך לעשות כדי שיעבור הכי פחות? פשוט למכור את החמץ כך כרגיל? ואז יגנוב? לציין שלא מבשל ולא אוכל.. הוא רק נהנה מהמכירה.
שימכור את החמץ לגוי, ובזה יינצל מאיסור בל יראה ובל ימצא. וגם אם בפסח ימכור בחנות חמץ, העיקר כהדעה שהמכירה לגוי אינה מתבטלת משום כך אלא שעושה עסקים בחמצו של הגוי ללא ידיעתו[1].
[1] ראה שוע"ר סי' תמח סי"ג-יד. שולחן מנחם ח"ב סי' רכח עמ' רצב. שו"ת אגרות משה או"ח ח"א סי' קמט. שו"ת חלקת יעקב מהדו"ח או"ח סי' קצד.
פה ניתן להקדיש.
תוכן