האם קיימת בעיה במינוי או בהשתתפות בבחירה של גוי לתפקיד ועד הבית של הבניין, שאר הדיירים לא יכולים לבצע את התפקיד, כמובן באם ייבחר תהיה לו גישה והחלטה לגבי הכספים.
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם קיימת בעיה במינוי או בהשתתפות בבחירה של גוי לתפקיד ועד הבית של הבניין, שאר הדיירים לא יכולים לבצע את התפקיד, כמובן באם ייבחר תהיה לו גישה והחלטה לגבי הכספים.
אף שאין ממנים נכרי לשום שררה על ישראל[1], מכל מקום מותר למנות נכרי לועד בית, כי אין כאן אלא מילוי תפקיד ולא שררה, דשררה היינו שהממונה עושה כרצונו גם נגד רצון הכפופים לו, מה שאין כן בעל תפקיד אף שיש לו סמכות לקבל החלטות מסוימות אין זה מינוי של שררה[2].
עם זאת יש לזכור את דברי הגמרא[3] שסתם גוי אינו נאמן שנאמר "אשר פיהם דיבר שוא וימינם ימין שקר", ולכן אם נאלצים למנות גוי לוועד הבית יש להקפיד שינהל את הכספים בצורה שקופה לחלוטין באמצעות רישומים וקבלות וכו'.
פה ניתן להקדיש.
תוכן