האם גם מהקרובים ביותר צריך לבקש סליחה מפורשת, או שמא טעויות שנעשות בתוך הבית נסלחות מאליהן עם שגרת החיים המשותפים?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
האם גם מהקרובים ביותר צריך לבקש סליחה מפורשת, או שמא טעויות שנעשות בתוך הבית נסלחות מאליהן עם שגרת החיים המשותפים?
הפוסקים כותבים שלקראת ימי הדין כל בעל יבקש מחילה מאשתו וכן כל אישה תבקש סליחה מבעלה, על כל כעס שהיה ביניהם במשך השנה. וכל אחד מהם ימחל לרעהו בלב שלם, כי מי שיש עליו כעס בימים אלו הרי זה מקטרג עליו ועלול לעכב את תפילתו חס ושלום, אלא אדרבה, יברכו הבעל והאישה אחד את השני בשנה טובה ובכל טוב.
כמו כן בן שחטא כנגד הוריו, צריך לבקש מהם מחילה במפורש, ואין לו לסמוך על כך 'שודאי מוחלים לו'. מאידך גיסא, אם ההורים רואים שבנם לא השכיל לבקש את מחילתם, ימחלו לו הם בעצמם ויאמרו בפיהם 'אנוכי מוחל לבני פלוני על כל מה שחטא לי מחילה גמורה'[1].
[1] בן איש חי פרשת וילך אות ו.
תוכן