מדוע כאשר בודקים חמץ משאירים את החשמל דולק, והרי למדנו בגמרא ונפסק בהלכה שאור הנר לא מבהיק ביום אלא בלילה?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
מדוע כאשר בודקים חמץ משאירים את החשמל דולק, והרי למדנו בגמרא ונפסק בהלכה שאור הנר לא מבהיק ביום אלא בלילה?
מצאנו בהלכה[1] שגם כאשר בודקים במצבים מסויימים ביום, יש לבדוק לאור הנר, ולא אמרו שם שצריך לסגור התריסים. מכך מובן שמציאות האור הגדול הנוסף אינה מפריעה לתועלת הנר שאור הנר יפה לבדיקה[2].
אמנם, עיקר הצורך בנר היינו לפינות שבחדר ולסדקים שאור החשמל לא מגיע לשם היטב, אבל במרכז החדר המואר היטב אין צריך לטרוח ולבדוק עם הנר דוקא[3], כשם שהבודק ביום במקום המואר היטב באור השמש אינו צריך לבדוק עם נר[4].
תוכן