אחרי שמיני עצרת התחלתי בטעות לומר ותן טל ומטר בברכת השנים (חשבתי שזה דומה לפסח שבאותו יום משנים גם למוריד הטל וגם לותן ברכה), האם עלי לחזור ולהתפלל?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
אחרי שמיני עצרת התחלתי בטעות לומר ותן טל ומטר בברכת השנים (חשבתי שזה דומה לפסח שבאותו יום משנים גם למוריד הטל וגם לותן ברכה), האם עלי לחזור ולהתפלל?
כיון שעבר שמיני עצרת בדיעבד אינך צריך לחזור[1].
[1] הגהות רבי עקיבא איגר על שו"ע או"ח סי' קיז ס"ג: "בשו"ת מהרח"ש ח"ג סי' ג' כתב דאם שאל מטר לאחר החג אף קודם יום ס' דאחר התקופה אין מחזירים אותו". וראה פסקי תשובות שם הערה 35 שליקט עוד מדברי הפוסקים בזה.
פה ניתן להקדיש.
תוכן