ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

קריאת שמע ללא כיפה

במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין

תשובה »

קידוש בשעה השביעית

למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה

תשובה »

טלטול בבית רפואה

שאלה:

האם מותר לטלטל בבית רפואה בשבת בחו״ל שאין עירוב, בין המחלקות ובין הקומות?

תשובה:

מותר לטלטל בתוך שטח בית הרפואה המוגדר 'רשות היחיד', ואין צורך בעירוב[1].


מקורות:

[1] טעם א' –


ע"פ המבואר בשוע"ר סי' שע ס"ב: "בעל הבית שיש לו הרבה בתים בחצרו והשכירן לאחרים או שהשאילם (לזמן בענין שאינו יכול לסלקם תוך הזמן בעל כרחם) הרי הם אוסרים עליו בחצר כאלו היו בתים שלהם עד שיערבו וכן אסור לטלטל מביתו לבתיהם עד שיערבו". מדבריו משמע שאם בעל הבית יכול לסלק הדיירים שבחצרו בתוך הזמן, אין נוכחותם מחלקת הרשויות ואינה אוסרת לטלטל שם.


וראה בית יוסף סי' שפב ד"ה ומ"ש ואם יש, שמדבריו עולה ש'סילוק' היינו גם אם מעבירם מחדר לחדר, ולאו דוקא שמסלקם מכל החצר לגמרי: "דכיון שאפשר שלמחר יעלה על דעת בעל הבית להחליף חדריהם או לתת להן מקום בבית עצמו, הוה ליה כאילו יש להן רשות בכל הבית, דלא מיקרי יחוד מקום אלא כשמפרש ואומר לא יהיה לך רשות כי אם בחדר זה לבדו".


וראה שו"ת מהרש"ם ח"ו סי' יז, שעל פי דברי הבית יוסף הללו כתב לענין טלטול בשבת בתוך שטח בית רפואה: "דכיון דיכול להחליפם מחדר לחדר אין זה רשות מיוחד להם כו' דמ"מ לא נקרא ביתו של שוכר בכה"ג שיוכל להחליפו מחדר לחדר". [ועיין שם בסוף התשובה שלמעשה החמיר המהרש"ם בנידון דשם להצריך עירוב חצירות, וזאת משום ששם מנהל בית הרפואה היה "דר שם בדירה המיוחדת לו, וגם העכו"ם שומר החצר דר עם ב"ב בדירה מיוחדת, וגם משרתת עכו"ם המשרתת לנשים החולות דירתה בחדר שהחולים שוכבים, וגם משרתת עכו"ם אחרת דרה בחדר שאצל בית הבישול ואפייה עם משרתת ישראלית, ועוד ב' אנשים משרתים יהודים דרים לבדם בלא ב"ב בחדר החולים" – וכיון שדיורים אלו היו בקביעות ולא ברור שהיתה סמכות להחליף החדרים, לכן כתב להחמיר. משא"כ בבתי רפואה של זמננו שאין המנהלים דרים שם כלל, ובסמכות ההנהלה להעביר את החולים והרופאים והפקידים וכו' מחדר לחדר, אין כאן חלוקת דיורים].


וכן כתב הגרש"ז אוירבאך בשו"ת מנחת שלמה ח"ב סי' לה אות כד בדעת המשנה ברורה.


טעם ב' –


ע"פ המבואר עוד בשוע"ר שם: "ואם יש לו בכל אחד מהם דברים שאינם ניטלים בשבת מחמת איסור שאסור לטלטלם אפילו לצורך גופם או מקומם כיון שלא סילק עצמו מבתים אלו מכל וכל אלא יש לו בהם תפיסת יד נעשה כאלו דר בהם ואין הדרים אוסרים עליו לפי שנעשו כולם כאורחים אצלו ולפיכך גם הם מותרים להוציא מבתיהם לחצר אף על פי שלא נתנו עירוב כמו שמותרים אורחים שמתארחים בביתו להוציא מביתו לחצר בלי שיערבו עמו".


בזמננו, בכל חדרי בית הרפואה יש מכשירים שונים שמלאכתם לאיסור ומוקצים מחמת חסרון כיס שאסור לטלטלם אפילו לצורך גופם ומקומם (ראה שוע"ר סי' שח ס"ד), ועל כן נחשבים כל השוהים שם 'אורחים' אצל הנהלת בית הרפואה ואינם מחלקים הרשויות להצריך עירוב. וכן כתב בספר נשמת אברהם ח"ד סי' שע ס"ק א.