האם מי שחותך נייר טואלט בקו המקווקו עובר על מלאכת מחתך? לפי מה שהבנתי, חיתוך לפי מידה קשור לאורך של הנייר שחותכים (שצריך לחתוך בהרבה יותר מהמדה שצריך ביום חול).
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
האם מי שחותך נייר טואלט בקו המקווקו עובר על מלאכת מחתך? לפי מה שהבנתי, חיתוך לפי מידה קשור לאורך של הנייר שחותכים (שצריך לחתוך בהרבה יותר מהמדה שצריך ביום חול).
[1] ראה שוע"ר סי' שיד סט"ז. שם סי' שמ סי"ז.
[2] שוע"ר סי' שמ סי"ז.
[3] ע"פ פרי מגדים סי' שכב אשל אברהם ס"ק ד, ושוע"ר סי' שיב סט"ו.
[4] ע"פ ביאור הלכה סי' שכב ס"ה שההיתר לקטום ביד הוא משום דהוי "כלאחר יד", ואילו בנייר טואלט רגילים לחתוך ביד. אך ראה רש"י ביצה לג, ב ד"ה אינו, שבקטימה ביד "לא תיקון מעליא הוא", וטעם זה קיים גם בנייר טואלט. ואכמ"ל.
תוכן