האם מותר בדיעבד לערוך חופת-נידה בנישואין שניים, אם לא הצליחה להיטהר במועד?
אמירת סליחות בבית
ברצוני לדעת אם אני יכולה לומר סליחות יחיד בבית? או שעדיף בבית הכנסת שם העוצמה של הרבה אנשים ביחד מתפללים היא ממש חזקה. וגם אם
ברצוני לדעת אם אני יכולה לומר סליחות יחיד בבית? או שעדיף בבית הכנסת שם העוצמה של הרבה אנשים ביחד מתפללים היא ממש חזקה. וגם אם
מה מקור המנהג ללמוד את פרשיות ששת ימי בראשית בימים האחרונים של חודש אלול?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
האם מותר בדיעבד לערוך חופת-נידה בנישואין שניים, אם לא הצליחה להיטהר במועד?
[1] שו"ע אה"ע סי' סא ס"ב: "כשר הדבר שלא תנשא עד שתטהר". ובהגהת הרמ"א: "ועכשיו המנהג שלא לדקדק ואין ממתינין, ומכל מקום טוב להודיע לחתן תחלה שהיא נדה". ובשו"ע יו"ד סי' קצב ס"ד ברמ"א: "ואין לחלק בזה בין בחור לאלמן או בתולה לאלמנה".
[2] ראה בית שמואל על שו"ע אה"ע סי' מד ס"ק י: "יש לחוש שמא יגע בבשרה".
[3] שו"ע אה"ע סי' כב ס"א: "וחתן שפירסה אשתו נדה קודם שיבעול, אסור להתייחד עמה אלא היא ישנה בין הנשים והוא ישן בין האנשים".
[4] ראה דיני הרחקות המבוארים בשו"ע יו"ד סי' קצה.
פה ניתן להקדיש.
תוכן