הנני טס ביום ראשון בערב מדלהי לטוקיו. נוחת שם בשני בבוקר וממריא ללוס אנג'לס בחמש וחצי של יום שני אחה"צ. נוחת בלוס אנג'לס ביום שני ב 11:45 בבוקר. האם עלי להתפלל מנחה של יום שני בטוקיו? האם עלי להתפלל שוב שחרית בלוס אנג'לס?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
הנני טס ביום ראשון בערב מדלהי לטוקיו. נוחת שם בשני בבוקר וממריא ללוס אנג'לס בחמש וחצי של יום שני אחה"צ. נוחת בלוס אנג'לס ביום שני ב 11:45 בבוקר. האם עלי להתפלל מנחה של יום שני בטוקיו? האם עלי להתפלל שוב שחרית בלוס אנג'לס?
שלוש תפילות בלבד חייב יהודי להתפלל בכל יממה של יום חול רגיל. לכן, גם אם בתוך יממה אחת הוא מוצא את עצמו פעם שנייה בטווח-זמן של תפילה שכבר עבר עליו קודם לכן – מחמת מעבר מהיר ממדינה למדינה – אינו חייב להתפלל שוב[1].
לכן בנידון דידן, אחרי שכבר התפללת באותו יום תפילת שחרית בשעות הבוקר בטוקיו, אין לך להתפלל שוב בלוס אנג'לס גם אם חזרת שוב לשעות הבוקר. כמו כן תפילת מנחה תוכל להתפלל בטוקיו או בלוס אנג'לס, ובאם התפללת בטוקיו – אין לך להתפלל שוב בלוס אנג'לס.
[1] על פי פסקי תשובה (פייטרקובסקי) ח"ג סי' רנב: "מי שמבדיל אחר יום כיפורים, ואחר כך עף בגמלא פרחא או באויר למקום שעודנו יום, אם ענוש כרת כשאכל שם. וכן אחר יציאת הכוכבים בשביעי של פסח (בארץ ישראל), כשפורח למקום ששם עוד החמה זורחת, אם חייב כרת באוכל שם חמץ. ונראה כיון שכבר קיים מה שכתוב מערב עד ערב תשבתו שבתכם, וכן עד יום האחד ועשרים לחודש בערב, אם כן מן התורה אינו מחויב יותר".
פה ניתן להקדיש.
תוכן