אבקש לדעת האם מותר בשבת בבוקר להניח אוכל על הפלטה בשביל סעודת שבת? שמעתי שמותר להניח אוכל מעל המכסה של סיר הטשולנט מאחר וזה לא ישירות על האש. האם זה נכון?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
אבקש לדעת האם מותר בשבת בבוקר להניח אוכל על הפלטה בשביל סעודת שבת? שמעתי שמותר להניח אוכל מעל המכסה של סיר הטשולנט מאחר וזה לא ישירות על האש. האם זה נכון?
אוכל שהתבשל לגמרי מערב שבת[1], והוא מאכל יבש שאין בו רוטב כלל[2] ואין עליו לחלוחית כלל[3] וגם כשיתחמם לא ימס ויהפוך לנוזל אפילו מעט ממנו[4], מותר להניח אותו בשבת מעל סיר מכוסה המונח על הפלטה או מעל תבנית הפוכה המונחת על הפלטה, כי אין 'בישול אחר בישול' בדבר יבש לחלוטין וגם אין 'מראית עין' של בישול בחימום מעל סיר מכוסה או תבנית הפוכה (אבל להניחו ישירות על הפלטה אסור)[5].
אם מדובר באוכל שלא התבשל לחלוטין מערב שבת, או שהתבשל לחלוטין אך אינו לגמרי יבש (שיש בו לחלוחית כלשהי כנ"ל, והיא כבר צוננת[6]), אין להניחו בשבת אפילו על גבי סיר מכוסה או תבנית הפוכה המונחים על גבי הפלטה, אלא אם כן החום שם נמוך כל-כך עד שאין שום אפשרות שהאוכל יתחמם עד כדי 'יד סולדת בו' [= 40 מעלות ומעלה] גם אם ישהה שם זמן רב[7].
פה ניתן להקדיש.
תוכן