בתורה יש איסור על הלנת שכר, באיזה מצב מותר להלין שכר – הרי רובנו לא מקבלים משכורת מדי יום-ביומו?
אמירת סליחות בבית
ברצוני לדעת אם אני יכולה לומר סליחות יחיד בבית? או שעדיף בבית הכנסת שם העוצמה של הרבה אנשים ביחד מתפללים היא ממש חזקה. וגם אם
ברצוני לדעת אם אני יכולה לומר סליחות יחיד בבית? או שעדיף בבית הכנסת שם העוצמה של הרבה אנשים ביחד מתפללים היא ממש חזקה. וגם אם
מה מקור המנהג ללמוד את פרשיות ששת ימי בראשית בימים האחרונים של חודש אלול?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
בתורה יש איסור על הלנת שכר, באיזה מצב מותר להלין שכר – הרי רובנו לא מקבלים משכורת מדי יום-ביומו?
אם בחוזה העבודה הוסכם על מועד לתשלום המשכורת, או שהמנהג ידוע שהמשכורת משולמת במועד זה, אין למעביד חובה לשלם קודם לכן. גם כשהגיע המועד המוסכם, אין המעביד עובר משום בל תלין אלא אם כן העובד תובע את שכרו ולמעביד יש כסף לשלם לו ואינו משלם[1].
[1] ראה שוע"ר הלכות שאלה ושכירות סעיפים טו, טז, יח. משפט הפועלים, רוזנר, פ"ל סנ"ב-נט.
פה ניתן להקדיש.
תוכן