נפתח בביתי בערב החג וויכוח (שהועלה כעת שוב) בעניין האם מותר לגהץ בחול-המועד?
כל אחד נשען על רב אחר או 'מוקד הלכתי' חב"די אחר, אך המשותף לכולם שאם נשמע את דעת הרב שליט"א היא תתקבל אצל כולם…
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
נפתח בביתי בערב החג וויכוח (שהועלה כעת שוב) בעניין האם מותר לגהץ בחול-המועד?
כל אחד נשען על רב אחר או 'מוקד הלכתי' חב"די אחר, אך המשותף לכולם שאם נשמע את דעת הרב שליט"א היא תתקבל אצל כולם…
מותר לגהץ כדי ליישר קמטים שנוצרו בבגד. אך אין לעצב קמטים חדשים בגיהוץ[1].
[1] שו"ע או"ח סי' תקמא ס"ג. משנה ברורה שם ס"ק ח-ט. חוט שני חול המועד עמ' רמ. כה"ח שם ס"ק יא. שש"כ פכ"ו אות נו. שו"ת באר משה ח"ז סי' פט. חול המועד כהלכתו פ"ה סל"ו.
תוכן