מלחתי בשר בהמה לפני ניקור. מה הדין?
שתיית ארבע כוסות ברצף
בסדרים-מרכזיים הנערכים בליל פסח על ידי השלוחים, משתתפים לעתים יהודים שאינם נוטלים חלק בתחילת הסדר ומצטרפים בעיקר בהגיע השלב של 'מוציא מצה' ו'שולחן עורך'. עם
בסדרים-מרכזיים הנערכים בליל פסח על ידי השלוחים, משתתפים לעתים יהודים שאינם נוטלים חלק בתחילת הסדר ומצטרפים בעיקר בהגיע השלב של 'מוציא מצה' ו'שולחן עורך'. עם
נהוג בעת מכירת חמץ לעשות עם הרב "קנין סודר". כיצד יש לנהוג כאשר מוכרים חמץ "מרחוק", כגון באמצעות הטלפון, פקס, הודעה אלקטרונית, אינטרנט?
למנהג חב"ד שמקלפים את הפירות והירקות בפסח, האם עושים כן גם כאשר מבשלים לחג לפני פסח?
מלחתי בשר בהמה לפני ניקור. מה הדין?
חתיכות הבשר שהיו דבוקות בחלב בשעת המליחה אסורות, ושאר חתיכות הבשר – אם יש בהן שישים כנגד החתיכות הדבוקות לחלב הרי הן מותרות לאחר שיקלפו אותן קצת, ואם אין שישים הכל אסור[1].
אם החלב עצמו הוסר קודם המליחה ורק החוטים והקרומות האסורים נשארו בשעת המליחה, במקום הפסד קצת אפשר להקל להתיר הכל לאחר קילוף החתיכות שנגעו בחוטים ובקרומים בשעת המליחה[2].
[1] שו"ע יו"ד סי' קה ס"ט ברמ"א: "ולפי שאין אנו בקיאין בין בשר שמן לכחוש נוהגין לשער בכל מליחה בששים כמו בבישול, דאם איכא ששים בין הכל ביחד נגד כל החתיכה שהחלב דבוק בה אז הכל שרי מלבד אותה חתיכה שהאיסור דבוק בה, מיהו אותה החתיכה שהאיסור נגע בה צריך קליפה מעט ואם אינו יודע איזה נגע הכל שרי, ואם אין ששים הכל אסור".
[2] שו"ע יו"ד סי' סד ס"כ: "אין מולחין הבשר קודם שיסירו החוטין והקרומות האסורים כו', ואם מלחם מסירם אחר כך". ובהגהת הרמ"א: "ויש אומרין דבעינן ששים כמו בשאר חלב הנמלח עם בשר דקיימא לן בששים כמו שיתבאר סימן ק"ה. ויש להקל להתירו על ידי קליפה אם יש בו הפסד קצת מאחר דיש מתירין אפילו בלא קליפה, וגם אין שייך לגזור משום חלב שמן דמפעפע, דכל הקרומים אינם רק חלב כחוש".
תוכן