מה מקור המנהג ללמוד את פרשיות ששת ימי בראשית בימים האחרונים של חודש אלול?
דין תורה בחודש אלול
יש לי דין ודברים עם חברי. האם נכון להימנע מלעשותו בחודש הרחמים והסליחות?
יש לי דין ודברים עם חברי. האם נכון להימנע מלעשותו בחודש הרחמים והסליחות?
ברצוני לדעת אם אני יכולה לומר סליחות יחיד בבית? או שעדיף בבית הכנסת שם העוצמה של הרבה אנשים ביחד מתפללים היא ממש חזקה. וגם אם
מה מקור המנהג ללמוד את פרשיות ששת ימי בראשית בימים האחרונים של חודש אלול?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
מה מקור המנהג ללמוד את פרשיות ששת ימי בראשית בימים האחרונים של חודש אלול?
[1] ברכי יוסף או"ח סי' תקפא אות יט: "בכ"ה אלול נברא העולם, וטוב ללמוד פרשת בראשית עד יום אחד, וכן בכל יום, עד שביום ראש השנה ילמוד פרשת יום הששי שבו נברא העולם. מהר"ד ישראל לינגו בכתב יד משם ספר מספרים תהלות ה'". הובאו דבריו בספר יפה ללב ח"ו סי' תקפא אות ה.
[2] לקוטי שיחות (חט"ז פרשת החודש בסופה הערה 54): "סיפר כ"ק מו"ח אדמו"ר שחסידים הראשונים היו לומדים בכ"ה אלול פרשת בראשית עד 'יום אחד'; כ"ו אלול – 'יום שני' וכו' [ראה גם סידור יעב"ץ דיני חודש אלול אות כב]: התכוונו בכך להביא תוכן של עבודה גם בהענינים של 'בראשית ברא גו" (אתערותא דלעילא)".
[3] שדי חמד (אסיפת דינים מערכת ראש השנה סי' א אות ח, בהוצאת קה"ת ח"ו עמ' א'שפח): "נהגתי מילדותי על פי דברי מרן חיד"א" הנ"ל, ללמוד החל מכ"ה באלול ועד ראש השנה מפרשת בראשית כנ"ל.
פה ניתן להקדיש.
תוכן